דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת השיווק הרשתי - כל האמת 

מאת    [ 12/01/2009 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2550 פעמים ]

שיטת השיווק הרשתי (MLM- MULTI-LEVEL MARKETING), זוהי שיטת שיווק ופרסום של מוצרי החברה באמצעותם של אנשיי שיווק או רשימת מפיצים.
שיטת התגמולים מתבססת על מכירת הסחורה אותה מייצר הארגון המסחרי אליו אתה קשור או במתן שירות בשם החברה. כמו כן, ניתן להיות מתוגמלים ע"י מכירת הסחורה המתבצעת באמצעות אנשי השיווק הקשורים לארגון שלך, ארגון שאתה יצרת או רשימת המפיצים שלך.

חברות רבות ברחבי העולם משתמשות בשיטת השיווק הרשתי מזה שנים רבות (שיטה זו מאוד מוכרת בארה"ב). הסיבה שחברות רבות ברחבי העולם משתמשות בשיטת שיווק זו נובעת מהעובדה שחברות אלה חוסכות בעלויות רבות הכרוכות בפרסום וקידום המוצרים שלהם.
כתוצאה מכך, מתאפשר לאותן חברות לשלם לקבלנים העצמאיים שעובדים עם החברה בגין קידום המוצר, פרסומו ומכירתו לצרכן.
לקחו מספר שנים עד ששיטת השיווק הרשתי קיבלה הכרה בקרב הציבור, בתחילה שיטת שיווק זו התקבלה בבוז, במיוחד לאחר עלייתה של שיטת הפירמידה הידועה לשמצה. רק לאחר שנעשתה הסברה רחבת היקף בעולם כולו בכל הקשור לשיטת השיווק הרשתי, התקבלה שיטה זו כשיטת שיווק לגיטימית, רווחית ומצליחה ברחבי העולם.
ככל שעולם האינטרנט התפתח, נוצר מצב בו שיטת השיווק הרשתי נפגעה יותר ויותר. המוני אנשים, מצאו פרצות בחוק והחלו להשתמש בשיטת הפירמידה במסווה של שיטת שיווק רשתי לגיטימית. במרוצת הזמן המחוקק בכל מדינה ומדינה החל להדק את החגורה ופעולת נוכלות זו התמוססה אט אט מן העולם.

אם הנך מעוניין להיכנס לחברה המשווקת את מוצריה בשיטת השיווק הרשתי, רצוי שתבצע מספר פעולות בטרם תגיע להחלטה כלשהי:
תחילה, כל אדם חייב לשבת ולהחליט בינו לבין עצמו האם הוא מעוניין בכך. צריכה להיות סיבה פנימית מספיק חזקה, שתגרום לך לפעול וליזום. קיימים מאות אם לא אלפי סיפורים (רובם אמיתיים), על אנשים שעשו את זה והגיעו לחופש כלכלי. הדרך היא ארוכה, אך יחד עם זאת מאתגרת, אך שוב- בהחלט לא מהירה. שיטת השיווק הרשתי היא לא המתכון להתעשרות מהירה (אם יש דבר כזה), יחד עם זאת ניתן בתקופת זמן קצרה יחסית להגיע להכנסה פאסיבית שלא תבייש אף מגזר בכל מקום בעולם. ככל שתשקיע יותר בלמידה ועשייה התוצאות יהיו בהתאם.

דבר שני, במידה והחלטת לפתוח אפיק הכנסה נוסף בחייך יש לבדוק את החברה אליה אתה מעוניין להשתייך- האם היא מוכרת מוצרים אמיתיים ללקוחותיה, האם המהות שלה היא בשיווק מוצרים בתחום מסוים, האם החברה מוכרת ומה כוחה הפיננסי. כמובן שהדבר יקל אם החברה הינה נסחרת בבורסה, כך שהיכולת של האדם הפשוט לבחון את החברה על היבטיה השונים, קלה יותר.

דבר שלישי, יש לבדוק את שיטת תכנית התגמולים של החברה - חשוב שתתוגמל על מכירות אמיתיות של מוצרים לצרכנים שונים או לרשימת המפיצים בארגון שלך ולא על גיוס של אנשים. במידה ואכן מדובר בתגמול בגין גיוס של אנשים, מדובר בשיטת הפירמידה גרידא, ולכן רצוי להתרחק מחברה זו.
חברות המתחזות המשתמשות בשיטת הפירמידה במסווה של שיטת השיווק הרשתי , לרוב ידרשו תשלום כניסה גבוה מאוד לשם קניית "זיכיון" על "מוצריה". לרוב חברות אלה לא נשארות זמן רב בשוק, נעלמות וכך נותרים מפיצים רבים ללא מענה ועם הפסד כספי לא קטן.

קיימות שיטות תגמולים רבות, הנפוצה ביותר היא שיטת התגמולים המבוססות על תכנית רב שכבתית. לתכנית זו אפיקים רבים ליצירת רווח - תגמול על מכירת מוצרים לפי מודל של עלות / מכירה קמעונית, תגמול על ידי יצרת ארגון רווחי ועצמאי בתוך החברה ותגמול ע"י בונוסים שהחברה מנפיקה (לרוב מדובר בסכומים לא מבוטלים בכלל).

שיטת השיווק הרשתי מבוססת על מבנה היררכי, כך שככל שהארגון שלך גדול יותר הרווחים שלך יגדלו, יחד עם זאת הסתמכות רק על הארגון שיבצע מכירות אינה מספיקה, ובכדי להגיע להכנסה גבוהה מאוד יש לבצע מכירות אישיות לצרכן.

בכפר הגלובאלי בו אנו נמצאים היום, קיימות שיטות רבות ומגוונות לשם ביצוע מכירה אישית לצרכן. כל זה ועוד במאמר הבא.



אם תהיה מעוניין ללמוד יותר על שיווק באמצעות האינטרנט גלוש לאתר שלנו:

www.RanNTali.co.cc



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב